Podijeli objavu

Festivalska je zastava podignuta, i na Peristilu je u nedjelju navečer izvedbom Verdijevog “Rigoletta” otpočelo 65. Splitsko ljeto.

Festival je otvorio gradonačelnik Andro Krstulović Opara, ovom prilikom i u svojstvu izaslanika pokroviteljice mafifestacije, predsjednice Kolinde Grabar Kitarović.

– 65. Splitsko ljeto – sve je tu, ono najbolje od Splita. Tu je tradicija, poštovanje prema prethodnicima i budućnost koja obvezuje. Lani sam obećao i treću operu na Peristilu i evo je – kazao je gradonačelnik i najavio daljnje “osvajanje” javnog prostora, rekonkvistu umjetnošću, za koju treba podršku svih svojih sugrađana.

Izvedbom Rigoletta započelo 65. Splitsko ljeto, Opara poručio: Podržite me u bitci za grad! 1– Nema potrebe za tim da umjetnost bude stisnuta i potisnuta, a na nama je da za nju osvojimo mjesto u prvom redu odlučnošću. Ne smijemo je žrtvovati zbog onoga što se eufemistički naziva koncesija ili podouživanje, a riječ je o pohlepi i borbi za metar štekata – nastavio je Opara dvaput citirajući Marka Marulića i njegove misli o pohlepi i pravoj mjeri.

Dodao je da je grad prije dva mjeseca napokon i pravno “osvojio” Dioklecijanove podrume i građanima poručio:

– Podržite me u bitci za grad!

Izvedbom Rigoletta započelo 65. Splitsko ljeto, Opara poručio: Podržite me u bitci za grad! 2

Kroz kratak program otvaranja vodili su glumci Bruna Bebić i Pere Eranović, a festivalsku zastavu podignuli su ove godine ljudi iz kazališne sjene, oni koje ne vidimo na sceni, ali bez kojih ne bi bilo ni kazališne umjetnosti: Srđan Barbarić, oblikovatelj svjetla i Ana Marović organizatorica/tajnica Tehnike.

Potom je otpočela i prva festivalska premijera, “Rigoletto” Giuseppea Verdija u režiji Dražena Sirišćevića i pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića.

U naslovnoj je ulozi nastupio talijanski bariton Elia Fabbian, ulogu Gilde tumačila je rumunjsko-švicarska sopranistica Elena Moșuc, Vojvoda od Mantove bio je bosanskohercegovački tenor Amir Saračević, Sparafucile nacionalni prvak Opere HNK Split bas Ivica Čikeš, a Maddalena prvakinja splitske Opere mezzosopranistica Terezija Kusanović.

Scenografiju potpisuje Slaven Raos, kostime Juraj Zigman a koreografiju Igor Kirov. “Rigoletto” je smješten u sadašnje vrijeme, a vojvoda od Mantove je prema redateljskoj zamisli suvremeni beskrupulozni moćnik.

Na prepunom Peristilu među publikom bilo je nekoliko saborskih zastupnika i splitskih gradskih vijećnika, župan Blaženko Boban te ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek u društvu nekadašnjeg ministra kulture Bože Biškupića, piše Slobodna Dalmacija.

Podijeli objavu

Odgovori